Når man snakker om digitale mappe i skolen har man ofte en tendens til å tenke elever og elevarbeid. Men om de digitale mappene være et sted hvor elevene skal vise en innsats, prestasjon og fremskritt er man nødt til også å sette utvikling av digital kompetanse for skoleledere i fokus. For mange skoleledere handler dette om en holdningsendringg og en aksept av den digitale pedagogiske utviklingen, mens for andre igjen handler det rett og slett om å høyne den tekniske kompetansen i bruk av digitale verktøy. Derfor mener jeg at det er viktig at lærere allerede i grunnutdanningen ikke bare bruker diditale mapper og LMS som et ledd i sin egen læring, men også får en dypere innsikt i hvorfor, og ikke minst hvordan man selv kan bruke dette digitale verktøyet på en god pedagogisk måte senere som fremtidige skoleledere.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
1 kommentar:
Helt enig! Det skulle vært startet en holdningsendring for lenge siden. Dette er noe som alle virkelig kan dra nytte av!
Legg inn en kommentar